j

Lorem ipsum dolor amet, consect adipiscing elit, diam nonummy.

Follow Us
Signe Øllgaard
  -  Signe Øllgaard

Hvordan startede din interesse for løb?

Min interesse for løb startede allerede som teenager. Glæden og passionen ved løb begyndte for alvor at komme ved mit første marathon i 2014. I løbet af 2015 og 2016 begyndte jeg for alvor at sætte mig høje mål og forventninger. Jeg løb flere løb og vandt podiepladser, også på kortere distancer, såsom 5km og 10km og har flyttet mit fokus over på disse distancer. Mange tror, at de kortere distancer kræver mindre træning og færre km i benene, men dette er langt fra rigtigt. Jeg løber mellem 130-140 km om ugen og ser træningen mod de kortere distancer som værende endnu hårdere end de længere distancer.

Dyrker du andre former for træning?

Foruden løb er jeg er i fitness ca. 4-5 gange om ugen. Især core- og styrketræning er vigtigt for at forebygge skader og opnå en øget muskelstyrke, som hjælper min udholdenhed og dermed min løbeøkonomi.

Hvordan ser en typisk dag ud for dig?

På en typisk dag står jeg op omkring kl. 07. og drikker to store glas vand og får en kop kaffe. Hvis jeg har et hårdt træningspas (over 18 km) får jeg altid noget at spise inden. Hvis det er en rolig dag, spiser jeg, når jeg kommer hjem fra min løbetur. Herefter tager jeg på studiet eller læser hjemmefra. På de hårde dage får jeg typisk en lur inden jeg igen om eftermiddagen løbetræner og ofte kombinerer det med en tur i fitness. Om aftenen bruger jeg tid i køkkenet på at lave en sund og nærende aftensmad.

Hvad gør du for at holde din krop stærk, sund og skadefri?

Jeg laver styrke- og coretræning og derudover indtager jeg fiskeolie samt andre vitaminer og mineraler (fra NovoVita). En anden nødvendig ting er også at spise tilstrækkeligt med protein, fedtsyrer og kulhydrater, da disse ting er med til at holde mig kørende i det lange løb.

Tager du nogle kosttilskud?

De kosttilskud jeg tager, er udelukkende fra NovoVita. Herigennem får jeg kalk, magnesium, selen, k2 og multivitamin. Derudover spiser jeg også Møllers tran (altså fiskeolie) og jern, da jernmangel kan påvirke præstationen. Foruden kosttilskud benytter jeg mig også af NovoVita’s sportsprodukt: GreenProtein+, som er et yderst velsmagende og lækkert proteinpulver, som jeg bruger efter hårde træningspas.

Hvordan kan du mærke effekten på din krop og på din sportspræstation?

De forskellige kosttilskud holder mine knogler stærke, mindsker træthed og har derfor en fremmende effekt på min sportspræstation. Jeg føler mig også mindre træt og mindre udsat for skader. Derudover styrker jeg immunforsvaret, som er helt essentielt.

Hvorfor er dit valg faldet på NovoVita?

Det var ret nemt at vælge NovoVita. De står for alt det jeg går ind for. Nemlig, at producere rene og ærlige kvalitetsprodukter. Derudover er NovoVita’s produkter let-optagelige, da de ikke er fyldt med fylde- eller bindemidler. Det vil sige, at min krop optager produkterne fra NovoVita hurtigere end andre kosttilskud.

Hvad er dine tanker om sundhed, sagt i en enkelt sætning?

Vi er alle forskellige hvad angår træning og sundhed – gør hvad der føles rigtigt for din krop!